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Automotive Lighting Q&A – Everything you wanted to know (자동차 조명 Q&A - 여러분이 궁금해했던 모든 것)

posted Aug 3, 2017, 10:45 PM by Songyi Han
The Automotive industry is fast-growing and has a diverse range of customer preferences for design, comfort and technology. 

The primary focus for Automotive lighting products is safety for the driver and other road users, the secondary focus is the interior design and lighting. With advancements in light-emitting diodes (LED) development, LED’s in automotive applications are expected to increase significantly within the next 10 years. 

LED prices from 2020 will have lowered to a tenth of the 2010 price, making LED’s more competitive when compared to conventional light sources such as halogen. 

It is a certainty that the use of conventional sources such as halogen will decrease, and LED’s will increase in use based not only on their efficiency in performance and lighting output, but also as a price competitive solution. 

The main challenges with LED’s are to maintain a high color stability and life expectancy, alongside this it is also paramount for LED’s to have lifelong durability. To find out more read on….

  1. What are the advantages of lens-based headlights over reflector-based headlights?
  2. What type of beam forming is used in LED headlights? Reflector or lens?
  3. What type of headlight will be most widespread in the nearest (~5 years) future? LED, halogen, or something else?
  4. What is the coefficient of efficiency of modern headlight LEDs? Is it increasing? Will we see LED headlights without cooling or with passive cooling in the nearest (~5 years) future? Or, may be, they already exist?
  5. What is the difference between Efficiency and Efficacy?
  6. What is the best radiation model to use for thermal simulations?
  7. Can modeling inform us about the expected lifetimes of LED and halogen lights?
  8. Can we expect modeling to help us improve in service lifetimes of our bulbs in the future?
  9. It is possible to model how the performance of LED or Halogen lights degrade over time? Either from degradation of the LED or from fouling/corrosion of the surfaces?
  10. How can I avoid condensation in my head or tail lights?



자동차 제조업계는 빠르게 성장하고 있으며 설계, 쾌적성과 기술 등에 대한 고객 선호 사항이 다양하고 광범위합니다. 
자동차 조명 제품은 기본적으로 운전자 및 다른 도로 이용자의 안전에 가장 중점을 두며, 두 번째로는 내부 디자인과 조명에 비중을 두고 있습니다. 

LED(light-emitting diodes, 발광 다이오드)가 발달하면서 앞으로 10년간 자동차 응용 분야 내에서 LED의 응용 사례가 대폭 증가할 것으로 예상되고 있습니다. 
2020년부터는 LED의 가격이 2010년 가격의 1/10 수준으로 인하될 것이며, 따라서 할로겐과 같은 기존의 광원에 비해 LED의 경쟁력이 한층 강화될 것입니다. 

할로겐과 같은 기존 광원의 사용량이 줄어들 것이라는 사실은 명확하며, LED 사용량이 늘어나는 현상은 성능과 광출력 효율뿐만 아니라 가격 경쟁력이 우수한 솔루션으로서 효용이 있기 때문입니다. LED에 수반되는 주요 난제는 우수한 색상 안정성과 기대 수명을 유지하는 것입니다. 

이에 더하여 LED 제품이 수명이 다할 때까지 내구성을 잃지 않는 점 역시 중요한 요소입니다. 
자세한 내용을 알아보려면 이 문서를 계속 읽어보십시오. 

  1. 리플렉터 기반 헤드라이트와 비교했을 때 렌즈 기반 헤드라이트의 장점은 무엇입니까?
  2. 리플렉터와 렌즈 중 LED 헤드라이트에서 사용하는 빔 형성 유형은 무엇입니까?
  3. 가까운 미래(5년 이내)에 가장 널리 쓰이게 될 헤드라이트의 유형은 LED, 할로겐 또는 다른 것 중 어떤 것입니까?
  4. 첨단 헤드라이트 LED의 효율성 계수는 얼마입니까? 계수가 커지고 있습니까? 가까운 미래(5년 이내)에 냉각 장치가 없거나 패시브 냉각 장치가 있는 LED 헤드라이트를 볼 수 있습니까? 혹시 이미 존재하는 것은 아닙니까?
  5. 효율성(efficiency)과 효능(efficacy)의 차이점은 무엇입니까?
  6. 열 시뮬레이션에 사용할 최선의 방사 모델은 무엇입니까?
  7. 모델링으로 LED와 할로겐 조명의 기대 수명을 알 수 있습니까?
  8. 앞으로 모델링을 통해 전구의 사용 수명을 개선하는 데 도움을 받을 수 있습니까?
  9. 시간이 지남에 따라 LED 또는 할로겐 조명의 성능이 어떻게 저하되는지 모델링할 수 있습니까? LED 성능 저하 또는 표면의 파울링/부식을 원인으로 적용할 수 있습니까?
  10. 헤드라이트나 테일라이트 내 응결 현상을 예방하려면 어떻게 해야 합니까?



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