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Functional Safety in AI-Controlled Vehicles (인공지능 제어 차량의 기능 안전성)

posted Aug 23, 2018, 4:52 PM by Songyi Han
ISO 26262에서는 E/E 시스템 오류가 존재하는 경우 안전상의 위험 요소를 제거하기 위한 요구 사항을 명시하고 있지만, 이 글에서는 왜 AI 영역을 위한 새로운 표준이 의도한 안전기능(so-called safety of the intended functionality, SOTIF)을 다루어야만 하는지에 대하여 설명합니다. 이는 첨단 자동차 기능을 차량에 적용할 때 결함이 없더라도 안전상의 위험 요소를 피할 수 있도록 검증하는 것을 도울 수 있습니다. (이 글의 원문은 독일 뉘른베르크에서 열린 임베디드 월드(Embedded World) 2018 학회에서 발표되었습니다.)

Whereas ISO 26262 specifies requirements for eliminating safety hazards in the presence of an E/E system fault, this paper explains why new standards for the AI era must address so-called safety of the intended functionality (SOTIF), which means helping to validate that advanced automotive functionalities are engineered into the vehicle to avoid safety hazards even in the absence of a fault. (The paper was originally presented at embedded world 2018 in Nuremberg.)


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