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Key engineering challenges for commercially viable autonomous vehicles (실현 가능한 자율 주행 차량을 위한 엔지니어링 과제)

posted Jul 1, 2018, 10:01 PM by Songyi Han

ISO 26262(자동차 기능 안전에 대한 국제 표준)는 자동차용 전기 전자 시스템을 설계 및 개발할 때 고려해야 하는 전 세계 공통의 안전 표준으로 급속히 대두되고 있습니다. ISO 26262는 우리가 스스로 안전 목표를 정의하고 그로부터 요구사항을 도출한 뒤, 그러한 요구사항을 엄격한 설계 및 개발 방법론을 통해 달성할 수 있다는 사실을 입증할 수 있다는 것을 전제로 한 표준입니다. ADAS 및 자율 주행과 같이 극히 복잡한 애플리케이션을 지원하는 시스템에는 고도화된 신경망과 기타의 머신 러닝 기법이 필요하므로 안전 목표와 그 달성 사이의 직접적인 연결 고리가 끊어지게 됩니다. 이 백서에서는 Mentor의 최고 안전 책임자(Chief Safety Officer, CSO) Robert Bates가 ISO 26262의 목표와 이러한 종류의 구현 사이에 존재하는 연결 고리 및 점점 더 복잡해지는 세상 속에서 안전을 관리하는 방법에 대해 살펴보고자 합니다.

The rise of autonomous and electric vehicles brings with it a host of engineering implications, including an increase in the number and variety of sensors in the vehicle, increasing software and hardware complexity, massive validation and verification cycles, heightened safety and security requirements, and new demands for digital data continuity. This paper is an overview of how six interdisciplinary and intersecting technical domain subsystems must come together in an integrated way to optimize a solution for the entire vehicle. 


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